Pražský Semmering se opravuje

semmering

Vlaky mezi Smíchovem a Zličínem nejezdí. Důvodem je oprava dvou památkově chráněných mostů z roku 1870, které jsou známy spíše pod názvem Pražský Semmering.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na mostech opravuje pilíře, klenby a provádí jejich sanaci. Během výluky, která by měla trvat až do prosince, vymění kolejové lože a opraví zdivo kleneb a pilířů. Samotná oprava by měla skončit až příští rok v létě.

„Hlavním cílem rekonstrukce je významně prodloužit životnost obou mostů a tím zajistit provozuschopnost celé železniční trati. Pokud bychom nyní k rekonstrukci nepřistoupili, hrozilo by v budoucnu riziko snížení rychlosti nebo omezení některých spojů na této trati,“ uvedl pro server Zdopravy.cz Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty. Po dobu výluky bude pokračovat projekt rekonstrukce stávajícího staničního i traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a obnova nyní neprovozovaných železničních výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky.

Součástí modernizace je výstavba nových nástupišť v Jinonicích a na Zličíně. V Jinonicích se nová zastávka posune o přibližně tři sta metrů blíže k metru. Celkem bude rekonstrukce stát přes šedesát milionů korun. Trať patří mezi nejméně vytížené v síti Pražské integrované dopravy, podle statistik organizátora dopravy ROPID na ní jezdí kolem 600 lidí denně.

Hlubočepské viadukty

Jde o souhrnné označení pro dva železniční mosty na železniční trati ze smíchovského nádraží do Hostivic. Oba viadukty byly postaveny během budování jedné větve Buštěhradské dráhy v letech 1870–1872. Nákladní doprava na trati, tedy i viaduktech, byla zahájena 3. července1872 a osobní 16. září 1872. Trať z důvodu velkého stoupání opisuje okolo Hlubočep oblouk 180 stupňů. Jihovýchodní viadukt je 115 metrů dlouhý a 23 až 25 metrů vysoký. Překlenuje na úrovni zdravotního střediska Hlubočepskou ulici a železniční trať 173 vedoucí údolím. Most má sedm oblouků a částečně leží v oblouku. Pole mezi třetím a čtvrtým pilířem je vyplněno ocelovou konstrukcí. Severozápadní viadukt leží 500 metrů od jihovýchodního a překlenuje Hlubočepskou ulici v místě před začátkem Prokopského údolí. Má pět oblouků a je 92 metrů dlouhý a 20 metrů vysoký. (zdroj:wikipedia)